Ofte stilte spørsmål om reklamasjon
Her finner du vanligste stilte spørsmålene vår kundeservice svarer på om temaet reklamasjon.
Jeg vil reklamere på et produkt, hva gjør jeg?
Har du vært så uheldig at noe er galt med varen du kjøpte av Fjellsport.no ber vi deg ta kontakt med oss på e-post. Siden vi er en nettbutikk er det viktig at eventuelle feil/ mangler blir dokumentert skriftlig. Send oss en e-post til [email protected] og legg ved følgende informasjon:
- Ordrenummeret på din bestilling (legg gjerne ved dette i emnefeltet)
- Årsak til reklamasjon
- Bilde eller video på feil/mangel og varen i sin helhet
- Bilde av produksjonsnummeret på varen, hvis mulig
- Din adresse + telefonnummer
- Samtykke til deling av personopplysninger *
* Reklamasjoner går ofte i samråd med vår leverandør, for vurdering, reparasjon, og bestilling av deler. Vi trenger derfor samtykke fra deg, at det OK at vi deler dine personopplysninger med vår leverandør. Personopplysninger i dette tilfellet er navn, e-post, adresse og telefonnummer, og vil kun deles i de tilfeller leverandør skal sende ny del/deler, ny vare eller sende en vare som har vært på reparasjon, direkte til deg.
Når vi har mottatt din henvendelse vil du motta en mail som bekrefter at vi har mottatt henvendelsen, du får da også tildelt et saksnummer.
Vi vil ta en vurdering av din reklamasjon og eventuelt opprette en dialog med ansvarlig leverandør, dersom dette er nødvendig.
Vi har et ønske om å behandle saken så raskt som mulig og du kan forvente et svar fra oss innen 0-5 virkedager.
Hvor lang behandlingstid har dere?
Du kan forvente et svar fra oss innen 0-5 virkedager på første henvendelse.
Vi vil løse saken i samarbeid med vår leverandør og behandlingstid vil variere fra sak til sak avhengig av leverandør og hva som er feil. Vi vil naturlig prøve å løse saken så raskt som mulig, men normal behandlingstid på en reklamasjon er 1-3 uker, avhengig av hvordan saken løses. Du vil bli løpende informert om framgangen.
Hvor lang reklamasjonstid har jeg?
Fobrukerkjøpsloven gir normalt 2 år klagerett. For varer som er ment å holde lenger, gjelder normalt 5 år. Se Kjøpsvilkår for mer informasjon.
Garanti eller reklamasjon?
Våre garantier gjelder i Norge og innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Enkelte produsenter har egne garantivilkår i Norge som er bedre enn det som gis via Forbrukerkjøpsloven. Se Kjøpsvilkår for mer informasjon.